ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
AI EDIH Hungary Projekt ügyfélregisztrációval, szerződéskötéssel
összefüggő adatkezeléséről
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
AI EDIH Hungary Projekt ügyfélregisztrációval, szerződéskötéssel
összefüggő adatkezeléséről
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 általános adatvédelmi rendelete („GDPR”), és az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) alapján az alábbiakban tájékoztatja a címben jelzett adatkezelésével érintett természetes személyeket („Érintett”) a személyes adatok kezeléséről:
Neve: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
felelős szervezeti egység: Villamosmérnöki és Informatikai Kar
(„Adatkezelő” „Egyetem”)
székhelye: 1111 Budapest, Műegyetem rkp.3.
postacím: 1518 Budapest Pf. 91.
hivatali kapu: MUEGYETEM
KRID: 454358751
email: aiedih@vik.bme.hu
telefonszám: +36 1 463 2045
honlap: www.bme.hu; https://aiedih.bme.hu/
adatvédelmi tisztviselő:
neve: https://www.bme.hu/adatvedelem
email: dpo@bme.hu
postacím: 1518 Budapest Pf. 91.
telefonszám: +36-1-463-3320
Az Európai Unió a Digitális Európa Program keretében támogatja az ún. Európai Digitális Innovációs Központok (European Digital Innovation Hub -EDIH) létrehozását, melynek célja vállalkozások és közintézmények digitális transzformációjának elősegítése. Az Egyetem az AI EDIH Hungary Projektet megvalósító konzorcium tagja, a Projekt keretében nyújtott szolgáltatásai ügyfélregisztrációt követően érhetők el.
Az adatkezelés konkrét céljainak, jogalapjának, kezelt adatok körének és forrásának részletezését jelen adatkezelési tájékoztató 1. számú melléklet tartalmazza
Adatszolgáltatás szükségessége, elmaradásának következményei
Az Egyetem által az AI EDIH Hungary Projekt keretében nyújtott szolgáltatásokhoz való hozzáférés előfeltétele az ügyfélregisztráció, a regisztráció során, szerződéskötéshez kért személyes adatok megadása kötelező. Az adatszolgáltatás elmaradása esetén vállalkozása, szervezete nem válhat ügyféllé, nem lesz jogosult az AI EDIH Hungary Projekt keretében a BME által nyújtott szolgáltatások igénybevételére.
Az ügyfélregisztrációra, szerződéskötésre az irányadó Általános Felhasználási Feltételek szerint van lehetőség, az azzal összefüggő adatkezelés elsődlegesen elektronikusan, kivételes esetben papír alapon történik.
Az Egyetem, mint kedvezményezett a projekt dokumentációjának részeként az ügyfélregisztrációval, szerződéskötéssel kapcsolatos személyes adatokat a projekt dokumentációjának részeként az Egyetem a projekt záróbeszámolójának támogató általi jóváhagyásától számított legalább tíz évig köteles megőrizni.
Az Egyetem által kötött szerződéseinek, így az abban rögzített személyes adatok megőrzési ideje szintén tíz év a 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 64. (1) bekezdése szerinti Irattári Terve alapján.
Az Egyetem – a jelen tájékoztatóban megnevezett adatkezelés során – a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez nem továbbítja.
A jelen tájékoztatóban megnevezett adatkezelés során automatizált döntéshozatalra vagy profilalkotásra nem kerül sor.
Személyes adatai kezelése során a GDPR-ban, Infotv-ben meghatározott jogok illetik meg.
Személyes adatainak Adatkezelő általi kezelésével kapcsolatos jogait az Adatkezelő 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül gyakorolhatja. A GDPR 11. cikkének sérelme nélkül, ha az Adatkezelőnek megalapozott kétségei vannak a 15–21. cikk szerinti kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.
Az Adatkezelő kérelme szerinti intézkedésről vagy az intézkedés elmaradásának, kérelme elutasításának okairól és a jogorvoslati lehetőségekről a kérelme beérkezését követő egy hónapon belül tájékoztatja Önt, mely határidő szükség esetén – a kérelem összetettségét, a kérelmek számát figyelembe véve – további két hónappal meghosszabbítható. Az Adatkezelő a határidő esetleges hosszabbításáról, és annak okairól a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül ad tájékoztatást.
Az Adatkezelő az érintetti jogok gyakorlását főszabály szerint díjmentesen biztosítja. Ha azonban az Érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az
Egyetem, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre:
Az Adatkezelő jelen dokumentumban tájékoztatja az Érintetteket az adatkezelő kilétéről és elérhetőségéről, az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségéről, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az Érintettek jogairól, jogorvoslati lehetőségről.
Bármikor jogosult tájékoztatást kérni arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adataihoz és a GDPR 15. cikkében meghatározott információkhoz hozzáférést kapjon.
A GDPR 16. cikke szerint bármikor jogosult kérni az Önre vonatkozó személyes adatok módosítását, helyesbítését, kiegészítését.
A GDPR 21.cikke alapján saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhat az Önre vonatkozó, ügyfélregisztrációhoz, szerződéskötéshez szükséges személyes adatok kezelése ellen, mely az Egyetem közérdekű feladatának végrehajtásához szükségesek.
A személyes adatokat ebben az esetben csak akkor lehet tovább kezelni a tiltakozás ellenére, ha az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Jogosult kérni az Önre vonatkozó személyes adatok törlését a GDPR 17. cikkében meghatározott esetekben. Az Adatkezelő kérelmét megvizsgálja, indokoltság esetén intézkedik a törlés iránt.
A törlési kérelmet az Egyetem a GDPR 17. cikk (3) bekezdésében foglalt esetek közül elsősorban azokban az esetekben utasítja el, ha az adat közfeladatának ellátásához szükséges, jogszabály vagy jogszabályon alapuló belső szabályzat az Egyetemet a személyes adatok további tárolására kötelezi, vagy az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.
A levéltárba adandó iratok vonatkozásában az adatok törlése az iratok integritásának sérelme nélkül nem valósítható meg, ezért a törlési kérelem e vonatkozásban nem teljesíthető.
Bármikor jogosult kérni az Önre vonatkozó személyes adatok korlátozását a GDPR 18. cikkében meghatározott feltételek fennállása esetén. Például, ha az Adatkezelőnek már nincs szüksége az adatokra, vagy az adatkezelést érintő esetleges jogellenesség áll fenn, de Ön ellenzi a törlést, és e helyett kéri a felhasználás korlátozását.
A korlátozás alá eső személyes adatokat csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a jelen tájékoztatóban meghatározott adatkezeléssel összefüggően jogsérelem érte, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a felelős szervezeti egységgel vagy az adatvédelmi tisztviselővel, hogy az esetleges jogsértést mihamarabb orvosolhassuk:
Az Egyetem adatvédelmi tisztviselője:
neve: https://www.bme.hu/adatvedelem
email: dpo@bme.hu
postacím: 1518 Budapest Pf. 91.
telefonszám: +36-1-463-3320
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a jelen tájékoztatóban meghatározott adatkezeléssel összefüggően személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogsérelem érte, közvetlenül fordulhat
Hatályos:2025.04.08- tól Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Az adatkezelés
konkrét célja |
Az adatkezelés jogalapja | Érintettek köre | Kezelt adatok köre | A kezelt adatok forrása |
Ügyfélregisztráció, szerződéskötés
azonosítás, közvetlen kapcsolattartás, információmegosztás, az AI EDIH Hungary keretében nyújtott szolgáltatásokra való jogosultság ellenőrzése, szolgáltatások igénybevételének előkészítése, az arra vonatkozó szerződés megkötése, teljesítése, esetleges módosítása, megszüntetése, a szerződő felek együttműködésének elősegítése; a képviselő képviseleti jogának megállapításához, ellenőrzéséhez; dokumentációs kötelezettség teljesítése. |
a nem természetes személy Partnerek képviselői, kapcsolattartói (ideértve a kötelezettségvállalókat, pénzügyi ellenjegyzőket, teljesítésigazolást kiállítókat is) adatainak kezelése az Egyetem közfeladatának ellátásához szükséges[1]
[GDPR 6. cikk (1) e)]. |
az ügyfélként regisztráló, szolgáltatást igénybe vevő vállalkozások és szervezetek képviselői, kapcsolattartói | Kapcsolattartó:
– neve – beosztása – munkahelyi telefonszám – munkahelyi email – képviselt vállalkozás, szervezet adatai Képviselő: – neve – tisztsége – munkahelyi telefonszám – munkahelyi email – képviselt vállalkozás, szervezet adatai |
személyes adatait a regisztráció során Ön, mint kapcsolattartó, illetve az Egyetemnél ügyfélként regisztráló vállalkozás, szervezet közli intézményünkkel |
[1] figyelemmel az Egyetem közfeladatát meghatározó nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 2.§ (1), (5a) bekezdéseire és az Egyetem Alapító Okiratára, miszerint az Egyetem az alaptevékenységéből származó szellemi értékek közösségi célú megismertetésével és gazdasági hasznosításával hozzájárul a térsége társadalmi és gazdasági fejlődéséhez;
a bizonylatok őrzésének szabályaira vonatkozóan a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdésére és az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 77–78.§-ára; az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25., 26. alfejezeteiben rögzítettekre, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII. 31.) Korm. rendelet 101. §-ra is, a képviselet és pénzügyi ellenjegyzés vonatkozásában különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:7.§ (2), 6:11.§-ra és az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm.rendelet 50.§-ra