Skip to main content

Bevezetés

A mesterséges intelligencia (AI) egyre fontosabb szerepet tölt be mindennapi életünkben, különösen az oktatás területén. A workshop célja, hogy gyakorlati és közvetlenül alkalmazható tudást biztosítson az általános és középiskolai tanárok számára az AI működéséről, lehetőségeiről és kihívásairól.

 Szakmai leírás

A workshop során a résztvevők megismerkednek az AI alapjaival, valamint gyakorlati alkalmazási lehetőségekkel az oktatásban. Az interaktív foglalkozások segítségével a tanárok konkrét eszközöket és módszereket ismerhetnek meg, amelyeket később saját tanítási gyakorlatukban is alkalmazhatnak.

Témakörök:

1. AI aktuális képességei, alapfogalmak, háttér működése

  • Mi a mesterséges intelligencia? (AI definíciója és fajtái)
  • Alapvető AI technológiák (gépi tanulás, neurális hálózatok, NLP)
  • Hogyan „tanul” egy AI? (Adatok szerepe, algoritmusok)
  • AI az oktatásban – lehetőségek és kihívások
  • Milyen AI eszközöket használhatunk ma az oktatásban?
  • Mik az AI hátrányai, korláta, mi az amivel tisztába kell lenni az oktatóknak és főleg a diákoknak/használóknak

2. Tipikus AI alkalmazási területek

  • AI a mindennapokban (chatbotok, keresőmotorok, automatikus fordítás)
  • AI az oktatásban: adaptív tanulási rendszerek
  • AI az adminisztrációban (automatizált értékelés, tanulmányi elemzés)
  • AI és kreativitás (képgenerálás, zeneírás, szövegalkotás)
  • AI a közérthető tartalmak készítésében (szöveges összefoglalók, vizuális segédeszközök)

3. AI alkalmazása az oktatásban, konkrét eszközök bemutatása

  • Miben lehet segítségünkre az AI
  • AI alapú tananyag-generáló eszközök
  • Interaktív AI segédeszközök
  • AI-alapú vizsgáztatatás és dolgozatértékelési lehetőségek
  • Nyelvtanulás AI segítségével, előnyök és hátrányok
  • Akadálymentesítési lehetőségek és hogyan segíthet az AI

4. AI hiányosságai és hátrányai az oktatásban

  • AI által generált tartalmak hibái és pontatlanságai
  • Adatbiztonsági kockázatok és etikai kérdések
  • Az AI „elfogultsága” – hogyan befolyásolhatja az eredményeket?
  • Emberi kreativitás vs. AI – mire nem alkalmas a mesterséges intelligencia?
  • Hogyan használjuk felelősségteljesen az AI eszközöket az oktatásban?

5. Felhasználási esetek bemutatása

  • Képgenerálás tananyag kiegészítéshez
  • AI-alapú kérdéssorok és kísérleti kívzek
  • Kódgenerálás informatika oktatásban és annak veszélyei (pl. egyszerű HTML oldalak, Python script generálás)
  • Virtuális tanári asszisztensek és chat alapú támogatás
  • AI-alapú multimédiás tananyagok és videók készítése
  • Élő példák, kérdések

Célcsoport:

  • Általános és középiskolai tanárok
  • Oktatási szakemberek
  • Digitális pedagógiai innovátorok

A rendezvényen olyan vállalkozások (egyéni vállalkozó, startup, kkv- small mid-cap) és közintézmények munkatársai vehetnek részt, amelyek ügyfélként előzetesen regisztráltak az AI EDIH projektbe.

A rendezvényen való részvétel a regisztrált AI EDIH ügyfelek munkatársai részére térítésmentes, de vállalkozások esetén a részvételi díj a „de minimis” keretüket terheli, amelyről a szolgáltató intézmény hivatalos igazolást állít ki.

A workshop típusa: Online

Célcsoport: Általános és középiskolai tanárok / Oktatási szakemberek / Digitális pedagógiai innovátorok

Rendezvény időtartama: 5 x 30 perc (1 alkalom)

A szolgáltatás piaci értéke:

A szolgáltatás díja: 0 EUR*

Workshop időpontja: 2025.06.19 09:00-12:00

Helyszín: –

Előadó: Ekler Péter (BME)

*A workshop kis és közép vállalkozások/közintézmények számára térítésmentes, nem jár pénzügyi tranzakcióval, amennyiben rendelkezik a képzés igénybevételéhez szükséges mértékű még fel nem használt De Minimis kerettel, melyről a regisztráció során nyilatkozik.

A részvétel térítésmentes, de regisztrációhoz kötött!

Regisztráció